Deklaracja dostępności
Szkoła Podstawowa im. 24 Lutego 1863 Roku w Dobrej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: www.sp-dobra.pl
Data publikacji strony internetowej: 24.04.2014
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony: 19.01.2023
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Deklarację sporządzono dnia: 12.03.2021
Deklarację ostatnio aktualizowano dnia: 27.03.2023
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp.z o.o. Sp. k.
Treści lub funkcje niedostępne:
· Strona nie posiada wystarczającej wersji kontrastowej
· Zdjęcia nie posiadają prawidłowego opisu lub nie posiadają go wcale
· Filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących
· Część plików nie jest dostępnych cyfrowo
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Ewelina Głowala-Kacprzak
adres e-mail: spdobra1863@wp.pl
Informacja zwrotna
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Postępowanie odwoławcze
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Dostosowanie wejść do budynków
Główny budynek szkoły posiada 7 wejść, 5 wejść jest dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych (podjazd dla wózków, szerokość drzwi, niskie progi)
Dostosowanie korytarzy
Część korytarzy oraz toalet (sala gimnastyczna, oddział przedszkolny) jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Dostosowanie schodów
Budynek posiada dwie kondygnacje. Na I piętro prowadzą schody, które nie są dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
Dostosowanie wind
Budynek nie posiada wind.
Dostępność pochylni
Budynek posiada pochylnie przy 1 wejściu do budynku szkoły.
Dostępność platform
Budynek nie posiada platform.
Dostępność informacji głosowych
Budynek nie posiada głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących.
Dostępność pętli indukcyjnych
Budynek nie posiada pętli indukcyjnych.
Dostosowanie parkingów
Przed budyniem od strony ul. Wodnej znajduje się parking z wyznaczonymi dwoma miejscami dla osób niepełnosprawnych.
Prawo wstępu z psem asystującym
Do budynku szkoły ma prawo wejść osoba z psem przewodnikiem/asystującym.
Dostępność tłumacza języka migowego
Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Szkoła Podstawowa im. 24 Lutego 1863 Roku